Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy újabb sörblog...

Egy újabb sörblog...

Horizont Flamand Porter Bourbon Edition

2016. január 13. - Ervin / k viktor

flamand_porter_bourbon1.JPG

A Horizont nem egy konkrét főzde, de ahogy elnéztem, a sörfőzők eléggé állandóak, ezért jobb ötlet híján ezt a cimkét kapják a söreik. A söreik szerencsére vagy sajnos, ezt döntse el mindenki maga, nem a szokásos sörfajták reprodukciói, hanem az eddigi háromból legalább kettő valamiféle kísérletezés eredménye. A negyedikkel, vagy inkább a három és feledikkel, most tettem egy próbát, és nekem bevállt, bár nem mondhatnám, hogy mindenkinek ajánlom.

Az előző Horizont porter egy belga élesztős, kandiscukros, porteresen malátás ale, többek között IPA komlókkal. Utóbbiban nem vagyok biztos, a cascade egyértelműen IPA komló, a mosaicban nem vagyok biztos, a magnummal pedig legutóbb a Monarchista révén találkoztam. Az eredetihez képest itt még egy hidegkomlózáson is átment a sör, és a főzésnél bourbon vaníliát is használnak.

Mint látható,elég összetett sör ez, a maláta-élesztő-komló hármastól távol, viszont egyértelműen ale, nem pedig valami gyanus kevercs hatását kelti.

Kitöltve átlátszatlan, szép fehér, tartós habbal.

Az illata meglepően összetett.Egy likőrös és kicsit gyülölcsös jelleg mellet egy erős dohohosság érződik benne. A gyümölcsösség ugyan még utalhat a porter-malátákra, hasonlót éreztem már porterekben, de egészében véve egyértelműen nem porter illat. A vaníliát nem érzetem, hacsak nem a bourbon vaníliát azonosította be az agyam dohosságként.

Az ízt is ez a pinceszag uralja, és ez most nem támadás, hanem a sör egyik erénye. A karakteres komlózás a háttérbe húzódik, belesímul az íz karakterébe, nem uralja el azt. Viszont a porteres kávésság csak néha néha tűnik fel.

Egészében véve nekem nagyon ízlett, de csak olyanoknak merném ajánlani, akik ezen ale minden forrásával ki vannak békülve, egy félig teli poharat a kellemes kötelességként vállaltam magamra, és bontottam helyette egy Katalin Cárnőt a lepasszolójának.

Értékels: 4.

A sört a Csapolt Sörök házában (konkrétan a Bartók Béla úton) vettem, máshol még nem találkoztam vele. http://csaphaz.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://ervinsoerblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr808267730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása