Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy újabb sörblog...

Egy újabb sörblog...

(Reketye) Ravasz Hód / Lemongarden gasztrobár

2016. január 27. - Ervin / k viktor

Rendhagyó módon a kocsmával kezdem, a kép után a sör, ha valaki csak arra kiváncsi.

Pontosabban a Lemongarden gasztrobár. Ugyan a Kifli és Kocsmába készültünk beugrani egy bemelegítő kirándulás után, ami egy ősrégi kocsmából lett nagyon rokonszenves kocsma, de nyitás előtt érkeztünk. Már éppen lemondóan kullogtunk el, de „mint kopó megérzi a zsíros ebédet”, kiszúrtam, hogy nem kell estig várni egy minőségi sörre, mert nagybetűs feliratok hirdetik a Hüvi oldalán, hogy van megoldás.

Ugyan kissé úrinak tűnt a hely, de aki nem akar az út sarával fedett lábszárú vendégeket, az ne nyisson kocsát, vagy legalábbis minőségi sört árusító intézményt a Hűvösvölgyben.

A bőség zavarát ugyan ritkán érzem, de eleve csak a csapolt választékot néztük, így gyorsan kizártuk a legtöbb lehetőséget. Megdöbbentő módon – enmagamagat is zavarba hozva – egyébként pont a legolcsóbb, pontosabban legkevésbé drága sörre kérdeztünk rá. Itt ért az első negatív meglepetés.

Persze nem várható hogy a szendvicsek, kávék és ki tudja mik tengerében a csaposlány mindig képben legyen a sörválasztékot illetően, talán az alsó és felsőerjesztésű technológiára vetítve talán kategorizálhatta volna a sört. És a félbarna is elég fura megjelölés egy szűretlen barnára, de szerencsére akkor már nem volt visszaút. Végülis arra van az internet, hogy tájékozódjuk arról, mit ittunk, melyik főzdétől és egyéb alapvető információk. A szép szőkített lányoknak könnyen megbocsátjuk az efféle tájékozatlanságot. Bár persze egy szép szőkített, sörök terén tájékozott csaposlány lenne a legjobb, de az ilyesmi ritka madár, legutóbb már a Teddy Beerben is csak egy simán udvarias pincérsrác szolgált ki.

Viszont az itallapon makacsul a Fóti sörfőzdének tulajdonították a Békésszentandrási söröket, szóval nem csak a csaposlány szenved tájékozatlanságban. hacsak nem az történt, hogy a Békésszentandrási sörfőzdét felvásárolta a Fóti, ezesetben én vagyok tájékozatlan.

Ezzel együtt még mindig jobb, ha vannak jó sörök, téves információkkal, mint pontosak az információk, de a sörök rosszak.

A csapolási mennyiség egységesen 0,33, amio egy kicsit meglepő, de  ezúttal elég volt estig ennyi is.

http://www.huvosvolgyhaz.hu/bisztro/

https://www.facebook.com/lemongardengasztrobar/info/?tab=page_info

rekettye_ravasz_hod1.JPG

Csapolva sötétbarna, fény felé nem nézegettem, később olvastam csak, hogy szűretlen. A hab nekem nekem nem bézsnek tűnt, mint valakinek a ratebeer-en, hanem egyértelműen fehérnek. A hab alapján lagernek tippeltem volna.

Az illat (sörszag) alapján elsőként szintén lagerre tippeltem volna, de  volt benne egy gyanus illat, amit képtelen voltam meghatározni, kicsit tökös, kicsit parfümös, leginkább meghatározhatatlan, de sokat igérő.

Első kortyokra is az illat alapján várható illatos-aromás jelleg tört elő. De sztán hamarosan átadta a helyét egy kellemes malátás és komlós jellegnek (itt bejön a szubjektivitás, [...] elsőként a komlót érezte belőle). A végén határozott keserűség marad a szájban cseppet sem kellemetlenül.

Végig latolgattam, de felsőerjesztésűre tippeltem, helyesen. Számomra meglepő módon a kezmuvessorok.hu IPA-ként definiálja, és ez az összetevők alapján reális is (http://www.kezmuvessorok.hu/ravaszhod.php). Viszont ízben annyira a malátás-barnasörös jelleget éreztem, hogy nekem fel sem tűnik, ha nem olvasom. Annyira hitetlenkedem, hogy még most is keresem, de nem találom a hivatalos honlapot.

[...] aki egyébként nagy ívben kerüli az IPA-ket (szag alapján felismer bármilyen amerikai típusú IPA komlót), szintén élvezettel fogyasztotta, szóval ez lehet, hogy nem csak az én hibám.

Egy szónak is száz a vége a pontozás szerint: 4, de legközelebb pontosítok, első tesztre ennyinek látszik.

Mellesleg a bolti palackos Petrus Bruinra sok-sok kört ráver, a pohár nem jó reklám, illetve lehet, ha egyszer elvetődöm mondjuk A Belga Sörözőbe vagy bármelyik belga sört csapoló helyre.

A bejegyzés trackback címe:

https://ervinsoerblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr768323668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pikírt ódamondó · http://kocsma.blog.hu 2016.01.28. 13:41:57

Van még mit a Lemongarden webes megjelenésén csiszolni. És hogy a facebook oldalukról miért a borarium.hu-ra mutat a névjegy? A szöszit illusztrációként megnézném!

Ervin / k viktor · http://ervinsoerblogja.blog.hu/ 2016.01.28. 16:32:47

A szöszinek vannak személyiségi jogai, a sörnek nincsenek. Amúgy érdemes látni a söröket és a csapost élőben. :)
süti beállítások módosítása