Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Egy újabb sörblog...

Egy újabb sörblog...

Wee Heavy (Rothbeer)

2016. február 15. - Ervin / k viktor

Mellékes megjegyzés, hogy a hivatalos honlap alapján végre kicsit tisztábban látok a Rothbeer és Kaltenecker kapcsolat ügyében. Fontosabb, hogy egy újabb remek sört tettek le az asztalra, a Pyromania és a Távoli Galaxis után. További előzetes megjegyzés, hogy mivel úgy tűnik, a whee heavy úgy tűnik, egy skót alefajta neve, ezért a főzdét vagy vándorfőző társaságot (a honlap szerint nincs saját főzdéjük) is kénytelen vagyok megjelölni.

whee_heavy_roth.JPG

A szín fény felé vöröslő barna. A leginkább drappszín hab tartós (a képen az első kitöltött adag szerepel, de a második is alig-alig akart összehullani).

Az illat elég semleges, vagy csak bennem volt a hiba, mindenesetre semmi határozottat éreztem.

Az ízben az első kortyokban a karamell tolakodott előtérbe, majd a az erős alkohol miatt (a hivatalos honlap szerint 7,2% v/v, a flakon cimkéje szerint 7,5%) egy határozott likőrös-röviditalos jelleget éreztem. Ez utóbbi kapcsán valami technológiai turpisságot feltételeztem, de semmi ilyesmi utalást nem látok a honlapon. Mivel általában nem szeretem az alkoholos ízt, ez utóbbi utalhatna arra is, hogy nem annyira ízlett, de meglepő módon itt határozottan kellemes volt, nem véletlenül likőrös-rövididitalosnak neveztem, nem pusztán alkoholízről beszélem.

Később kibomlik az ízből egy malátás-gyümölcsös jelleg, ami a honlap szerint a komlóból adódik, de én bevallom bakokban és duplabakokban éreztem hasonlót (amikben biztosan nem East Kent Goldings komlót használtak).

Az utolsó kortyokban újra csak a karamellt és egy kis komlós keserűséget éreztem, az utóízben pedig határozottan a komlós keserűséget.

Az ember kedves sörfajtáiban könnyű jót főzni, de egy új, a fogyasztó számára ismeretlen fajtából, ami számos szempontból nem is a fogyasztó kifejezett kedvence (utóbb kitételnél a fogyasztó alatt egyértelműen saját magamat értem), nem annyira. A szokásos 1–5-ös skálán nekem ez 4-5 (lassan ideje volna tízpontos skálára áttérni).

Mindenkinek ajánlom a sört, aki szereti az alkoholban erős söröket, szereti a barna ale-t, vagy a lagerek közül bak-duplabak vonulatot.

Beszerzési hely: http://csaphaz.hu/ (Bartók Csapház)

A bejegyzés trackback címe:

https://ervinsoerblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr888376940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása